Projektowanie graficzne

Wektoryzacja logo
Retusz graficzny

PROJEKTOWANIE GRAFICZNE​

Projektowanie graficzne w służbie marketingu łączy sztukę i technologię, by tworzyć estetyczne i skuteczne komunikaty wizualne. Projektowanie graficzne znajduje zastosowane w wielu dziedzinach, takich jak reklama, projektowanie stron internetowych i sklepów internetowych, projektowanie opakowań, materiałów reklamowych , publikacji i wiele innych.  Celem projektanta jest przekazywanie informacji i emocji za pomocą obrazów, tekstu i koloru. Niezwykle istotnym jest by projektant był świadomy najnowszych trendów i technologii, aby móc dostosować swoje projekty do wymagań rynku i odbiorców. Musi również posiadać silne umiejętności kreatywne i techniczne oraz być świadomym najnowszych trendów i technologii, aby tworzyć skuteczne i atrakcyjne projekty.

 

 

Projektowanie graficzne zaczynamy od określenia celu, obiektu i odbiorców komunikatu. Następnie analizujemy dostępne źródła informacji i tworzymy koncepcję prototypu, który po konsultacji z Klientem i wprowadzeniu zmian i poprawek trafi do publikacji.

 

 

Poprzez stosowanie koloru, tekstu i obrazów, projekty graficzne pomagają w budowaniu marki i zwiększaniu jej rozpoznawalności. Projekty powinny być zrealizowane tak, aby były atrakcyjne dla grupy docelowej i być konsekwentne z wizerunkiem marki. Kolory powinny odzwierciedlać charakter marki i przyciągać uwagę odbiorców, a zastosowane czcionki powinny być czytelne i przyjazne dla oka.

 

 

Projektowanie graficzne jest ważnym narzędziem w komunikacji wizualnej i może mieć istotny wpływ na sukces biznesowy.

Projekty graficzne powinny być spójne z identyfikacją wizualną firmy oraz księgą znaku, aby konsekwentnie budować rozpoznawalność marki i promować jej wizerunek.

Wektoryzacja logo

Wektoryzacja zwana również trasowaniem, to przekształcenie grafiki rastrowej (fotografia, grafika 2d) na grafikę wektorową.

 

Dla przykładu – logo jako obrazek JPG to grafika rastrowa zbudowana z grupy bardzo drobnych punktów (pikseli) które w dużych grupach i natężeniu odbierane są przez ludzkie oko jako obraz, podobnie jak drukarka która za pomocą malutkich kropelek tuszu tworzy na kartce wydruk.

 

Logo w krzywych to grafika wektorowa, w której poszczególne obiekty opisane za pomocą krzywych, grupowane na zasadzie podobieństwa koloru. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość dowolnego powiększania grafiki wektorowej bez utraty jakości. Dlatego właśnie większość ważnych w druku elementów takich jak logo czy treści tekstowe, są przekazywane w formie wektorowej.

 

Obiektowi wektorowemu jakim będzie na przykład wspomniane wcześniej logo firmy, można również nadać konkretny wybrany z palety kolor. Dzięki temu wydrukowane na wizytówce lub papierze firmowym logo, będzie możliwie najbardziej zbliżone do cyfrowego pierwowzoru, co bardzo ciężko uzyskać w przypadku grafiki rastrowej.

Wektoryzacja

Masz logo w postaci obrazka jpg, a potrzebujesz jego wersję wektorową?


W oferowanych przez nasze biuro graficzne usługach znajdziesz wektoryzację, czyli stworzenie wektorowej wersji Twojego znaku, którą prześlemy Ci w formacie CDR / AI oraz PDF.


Ręczna wektoryzacja polega na przerysowaniu grafiki rastrowej w formie wektorowego obiektu. W praktyce wygląda to tak, że na wzór przesłanego logo w formacie jpg, bmp czy png, tworzona jest jego dokładna kopia w formacie cdr, ai oraz pdf.


Ile kosztuje zmiana loga na krzywe?

Wektoryzacja jest zawsze wyceniana indywidualnie i zależy od stopnia skomplikowania znaku. Jeśli chciałbyś zamienić prosty logotyp w wersji jpg, na wersję ‚w krzywych’ to wycena będzie oscylowała w okolicach 300 zł, natomiast maksymalny koszt realizacji bardzo skomplikowanego i wielokolorowego może być o kilkaset złotych większy.

Retusz graficzny

Proces ten rozpoczyna się opracowaniem profesjonalnego logo, które stanowi główny element identyfikacyjny i ma największy wpływ na postrzeganie firmy. 

 

Powinno budzić zaufanie, nawiązywać do działalności firmy i jej historii, a przede wszystkim stanowić czytelny znak firmowy, który szybko zapada w pamięć. Logo wraz z księgą znaku określającą jego typografię, kolorystykę i zastosowanie, jest kluczem określającym wygląd wszystkich materiałów reklamowych.